“BiH je država s nefunkcionalnim ustavom, bez državne imovine, bez pomoći za najugroženije kategorije, država u kojoj vlada izražena korupcija, država s najvećom stopom nezaposlenosti u regionu te država u kojoj se masovno krše ljudska prava“, naglasila je Behrem-Stojanov.
Prema izvještaju CCI-a koji je prezentiran danas u Sarajevu za rezultate rade Vijeća ministara BiH i Parlamentarne skupštine BiH u devet mjeseci 2011. godine, posebno je istaknuto nepostojanje konstituiranog novog Vijeća ministara te neusvajanje budžeta za 2011., zbog čega država funkcionira na osnovu četvrte Odluke o privremenom finansiranju.
“U devet mjeseci 2011. godine, djelujući u ‘tehničkom’ mandatu, VM je održao 22 sjednice i na njima proveo manje od 15 sati, utvrdivši za to vrijeme svega 21 zakon i naplativši to pola miliona KM, samo u netoplatama”, kazao je koordinator CCI-a za praćenje rada Vijeća ministara BiH Denis Telić.
U prosjeku po mjesecima 2011. VMBiH utvrdio je 2,3 zakona, dok je mjesečni prosjek Vlade Crne Gore u istom periodu 12 zakona, Vlade Srbije 15, a Vlade Hrvatske čak 26 zakona (takoreći jedan dnevno).
Parlamentarna skupština BiH imala je još lošiji učinak, jer je u istom periodu usvojila 11 zakona, a broj odbijenih zakona je devet od kojih je sedam palo zbog nedostatka ”entitetske većine” iz Republike Srpske. Usporedbe radi, Sabor Republike Hrvatske je za to vrijeme usvojio 184 zakona, dok je Narodna skupština Republike Srbije usvojila 93 zakona.
U 2011. usvojeni zakoni, u bh. parlamentarnoj su proceduri boravili, u prosjeku, devet mjeseci, a među 24 zakona koji su još u proceduri PSBiH nalazi se i zakoni iz 2007. i 2008. godine što također svjedoči o (ne)efikasnosti bh. vlasti.
“S obzirom na to da priključivanje EU podrazumijeva usvajanje evropske pravne stečevine koja broji hiljadu stranica pravnih akata, ovim tempom, mi, kao država, u EU nećemo stići nikada”, kazao je koordinator CCI-a za praćenje rada PSBiH Ivica Čavar.
Predstavnici CCI-a su na kraju zaključili da je jedino rješenje za BiH da se, ukoliko se izabrani predstavnici u vlasti ne mogu dogovoriti o formiranju vlasti i probiju sve zakonske rokove za donošenje budžeta, onda moraju organizirati prijevremeni ili vanredni izbori.