Vladika zahumsko-hercegovački i primorski Grigorije gostujući u programu TV1, 15. 01. 2012. godine kazao je da je izjavama o Miloradu Dodiku reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić izašao iz svakog okvira ljudskog, kulturnog i vjerskog, da se ponaša kao da je BiH njegovo privatno vlasništvo, te istakao “on se potpuno izgubio, a to vjerovatno ima veze i sa izborima u Islamskoj zajednici”, prenosi MINA.
S tim u vezi Služba za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u BiH izdala je saopćenje za javnost u kojem navodi da Islamska zajednica u BiH najoštrije osuđuje drsko izricanje uvredljivih kvalifikacija o reisu-l-ulemi dr. Mustafi Ceriću od vladike zahumsko-hercegovačkog i primorskog Grigorija i otvoreno miješanje Srpske pravoslavne crkve u poslove Islamske zajednice u BiH.
“Islamska zajednica je krajnje iznenađena i zatečena kvalifikacijama vladike Grigorija, jer Islamska zajednica u BiH i reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić nisu dali nikakav povod, prozivali ili komentirali rad Srpske pravoslavne crkve i njenih vjerskih autoriteta.
Osim ako vladika Grigorije i Srpska pravoslavna crkva ne osjećaju potrebu da brane uvjerenja svojih prijatelja koji šire opasnu propagandu da ne mogu suditi sudije muslimani, da se u muslimane ne može imati povjerenje, da su prijetnja povratnici muslimani koji idu u džamiju, bave se pčelarstvom i lovom, da je BiH hrišćanska zemlja, te izjave kako su muslimani „genetski kvaran“ materijal.
Nakon kontinuiranog pritiska i slanja poruka mržnje i zastrašivanja od nekih srpskih političara, muslimani i Islamska zajednica sad svjedoče o uključivanju Srpske pravoslavne crkve u taj proces.
Pokazuje se kako im smeta sloboda muslimana, te crkveni autoriteti pružaju nesebičnu podršku toj srpskoj prijetećoj politici i spremni su je braniti i opravdati.
Treba podsjetiti da je vladika zahumsko-hercegovački i primorski Grigorije i ranije verbalno vrijeđao predstavnike Islamske zajednice.
Tokom učešća u emisiji RTRS “Oči u oči”, 29. 02. 2008., vladika je o tadašnjem glavnom imamu Medžlisa Islamske zajednice Trebinje Huseinu ef. Hodžiću kazao da ima jedan hodža u Trebinju koji je sto posto lud, „došao iz Teočaka i hoće da bude veliki“.
Netom po ustoličenju, srpski patrijarh Irinej je 27. 01. 2010. obznanio kako Srpska pravoslavna crkva razumijeva islam: „Mi znamo šta je otprilike filozofija i psihologija islama. Oni kad su u manjem broju umeju da se ponašaju i da budu korektni.
Kad postanu ravni po broju, onda oni već dižu glavu, a kad postanu nadmoćni i superiorni, čine pritisak ili da se isele ili da se priđe njima. To je filozofija islama.”
Da li u nedostatku vlastitih ideja ili ne, ali krajem decembra 2011. godine Milorad Dodik je tokom boravka u Beogradu muslimane Bošnjake osvježio idejama i mišljenjem patrijarha Srpske pravoslavne crkve Irineja rekavši „muslimani na prostoru gdje žive i gdje su manjina treba da budu dobri sa lokalnim okruženjem, a onda kad postanu većina da grade državu sa šerijatskim predznakom i to je nešto što se u BiH apsolutno može da vidi”.
Podrška Srpske pravoslavne crkve onim srpskim političarima, koji u posljednje vrijeme intenzivno promoviraju netrpeljivost i mržnju, Bošnjake muslimane podsjeća na blagoslov Škorpiona koji su monstruzno „metkom u zatiljak“ strijeljali bošnjačke mladiće tokom vršenja genocida.
To Bošnjake muslimane podsjeća na sistematsko rušenje džamija izvan ratnih zona, kao što je to bilo u Banjoj Luci, Foči, Trebinju, Gacku, Bileći ili na izgradnju crkve na temeljima džamije u Diviču kod Zvornika ili u dvorištu nane Fate Orlović.
Zašto vladika Grigorije i Srpska pravoslavna crkva nisu jasno i nedvosmisleno osudili genocid, blagoslov Škorpiona, rušenje džamija?
Kad će izmjestiti crkvu iz dvorišta nane Fate Orlović ili čekaju da nana Fata umre? Ko podržava svetosavizaciju pola Bosne i Hercegovine, krsne slave državnih institucija?
Kakva je poruka poslana Bošnjacima dolaskom patrijarha Irineja u Banju Luku da 9. januara „osvešta“ datum koji bijaše uvod u procese koji su završili genocidom nad Bošnjacima?
Zašto Srpska pravoslavna crkva šuti na agresiju države Srbije na Islamsku zajednicu u Srbiji?
Pitanje održavanja izbora je unutarnja stvar Islamske zajednice i njenih članova i oni nisu ovlastili Pravoslavnu crkvu i vladiku Grigorija da im komentiraju izbore i daju svoje sudove o unutarnjim kretanjima i odnosima u Islamskoj zajednici.
Treba li podsjetiti da se Islamska zajednica nije miješala u izbor srpskog patrijarha”, navodi se u saopćenju Službe za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u BiH, prenosi MINA.
Fena/Informer.ba