Vlasnici “Costa Concordije”, kruzera koji se 14. januara nasukao na stijenu nedaleko od italijanskog ostrva Giljo dali su preživjelim putnicima sramnu ponudu: 30 odsto popusta na slijedeća krstarenja, u želji da smanje broj tužbi koje bi mogle da ih koštaju stotine miliona funti.
Jedan od Britanaca koji je preživio nesreću u kojoj je prijavljen nestanak 20 osoba, smatra da je ponuda kompanije “Costa Cruises” prava “uvreda”.
Putnicima takođe stižu i pisma, u kom daruju klijentima 30 odsto popusta za sva slijedeća krstarenja, čak i refundiranje putovanja koje se završilo kao u filmu “Titanik”.
Da bi pomogla preživjelim putnicima, majka kompanije “Costa Cruises“, “Karnival” zove telefonom sve putnike sa pitanjem da li pate od košmara i imaju li probleme sa spavanjem.
Psiholozi tvrde da ovakvi pozivi mogu samo da izazovu posttraumatski stres i da ne pomažu žrtvama.
“Savjetovao bih kompaniji da prestane sa tim. Pokušavaju da se približe ljudima koji su kivni na njih, i ponude im nagodbu”, rekao je Klajv Garner, advokat iz firme “Irvin Michel” koji zastupa nekoliko ljudi.
Više od sto putnika već je angažovalo advokate koji će tražiti odštetu od 100.000 do čak milion funti.
“Kompanija radi sve za putnike koji su bili direktno ugroženi. Ne samo da ćemo refundirati troškove krstarenja, već ćemo im dati i 30 odsto popusta na slijedeća putovanja”, rekao je portparol kompanije “Costa Cruises“.
Izvršni direktor kompanije Pier Luigi Foschi, procjenio je da će gubitak firme zbog nesreće biti oko 60 miliona funti, ali je uvjeren da će se naći “neko rješenje”, prenosi Blic.
Informer.ba