Kiflu “Bin Laden“, koju proizvodi bezbroj pekara i poslastičarnica u gradu, imenovali su sami kupci jer im je ličila na pecivo koje se tradicionalno pravi na Bliskom istoku, a naziv se ustalio negdje u vreme početka rata u Afganistanu 2001. godine.
Pekar Mahomed Hanif Valimamde kaže da manje pekare uspjevaju da prodaju i do 2.000 “bin Ladena” dnevno. On, međutim, objašnjava da taj naziv ne predstavlja izraz poštovanja ili solidarnosti sa pokojnim liderom al-Kaide.
“Većini se to ime jednostavno dopada. To nema nikakve veze sa politikom, jer su Malavijci mahom zapadno orijentisani“, dodao je Valimamade, prenosi Blic.
Uspjeh kifli “Bin Laden” podstakao je pekare da i svojim drugim proizvodima daju imena poznatih političara. Tako su nastala peciva “Džordž Buš” i “Barak Obama“, mada se ona ne prodaju ni približno tako dobro kao “bin Ladeni“.
Informer.ba
Valamimade kaže da je davanje ovako kreativnih imena pekarskim i poslastičarskim proizvodima izraz jedinstvenog smisla za humor Malavijaca, koji ne propuštaju ni jednu priliku za šalu i zabavu.