Male štikle moderne 20-ih ustupile su mjesto visokim potpeticama i platformama u vrijeme Velike depresije.
Tokom naftne krize 70-ih godina prošlog vijeka platforme su se vratile u modu, dok su deceniju ranije žene birale ravne sandale.
Vrtoglave potpetice inspirisane serijom “Seks i grad” došle su umjesto niskih, tankih štiklica s početka 90-ih.
“Kada je ekonomija u padu, štikle postaju sve više, što predstavlja neku vrstu fantazije i bijega od realnosti”, rekao je Trevor Dejvis, ekspert za interesovanja potrošača.
Jedno istraživanje je pratilo komentare na društvenim medijima u vezi sa trendovima obuće. Naročito su analizirani tekstovi blogera koji su sa strašću pisali o cipelama.
Naime, veće interesovanje za visoke potpetice zabilježeno je početkom 2009. godine, nakon čega je počelo da opada. Između 2008. i 2009. blogeri su pisali o štiklama od 12 do 20 cm, ali se 2011. moda okrenula niskim potpeticama i ravnim cipelama dizajnera Jimmy Choo i Christian Louboutin.
Ipak, to ne znači da su visoke štikle dio prošlosti, već samo da nisu više dio odjevne kombinacije za posao ili šoping.
B92/Informer.ba