U 63 odsto ruskih kompanija trenutno je na snazi zabrana posjećivanja društvenih mreža na internetu, kao što su “Odnoklasniki” (školski drugovi), “VKontakte” (U kontaktu), “Facebook” i druge, utvrdio je Istraživački centar ruskog portala za traženje posla Superjob.ru.
Prema riječima predstavnika tih organizacija i preduzeća, komunikacija na internetu službenicima oduzima ogromnu količinu vremena, odvlačeći ih od rješavanja profesionalnih zadataka, a za posao “ima mnogo bitnijih sajtova“,prenose “Vesti“.
Anketom je ustanovljeno da najčešće ulazak na društvene mreže blokira rukovodstvo velikih kompanijama u kojima radi više od 5.000 ljudi (85 odsto), a sa rastom popularnosti društvenih mreža raste i broj kompanija koje uvode zabranu njihovog posjećivanja.
Od juna 2008. godine broj takvih organizacija povećan je za devet odsto, sa 54 na 63 odsto, ustanovljeno je istraživanjem sprovedenim od 2. do 8. juna.
Pristup društvenim mrežama ne sprječava 31 odsto kompanija i organizacija, a neke kompanije na taj način provjeravaju personal, da bi zatim preduzele mjere prema službenicima koji komuniciraju na internetu.
“Posjećivanje društvenih mreža u radno vreme je signal za nas. Znači, potrebno je hitno dati mu novi posao“, neki su od komentara anketiranih.
U nekim organizacijama ulaz na takve sajtove se ne zabranjuje iz drugih razloga.
“Posla je mnogo, službenici treba sve da urade, niko za njih neće posao uraditi. A ako iskrsne minut slobodnog vremena – neka se opuste i komuniciraju na radnom mestu“, smatraju anketirani menadžeri i predstavnici kadrovskih službi tih kompanija.
Takođe, ističu da je “najvažniji rezultat rada“, a u “slobodno vrjeme pristup nije ograničen“.
Istraživanje je sprovedeno u svim okruzima Rusije na uzorku od 1.000 ispitanika.
U Rusiji je popularna društvena mreža “Facebook” povećala broj svojih aktivnih korisnika do pet miliona, iako prema podacima kompanije za globalna tržišna istraživanja TNS, iz marta, značajno zaostaje po mjesečnoj internet publici za sličnim ruskim servisima, kao što su “VKontakte” (više od 23 miliona posjetilaca), “Moi mir” (moj svijet) sa približno 20 miliona i “Odnosklasniki” sa više od 20 miliona posjetilaca.
Kurir/Informer.ba