Tridesetprva godišnjica od osnivanja kolekcije savremene umjetnosti Ars Aevi obilježena je u Vijećnici izložbom fotodokumentacije umjetničkog projekta “Kounellis u Sarajevu”.
Internacionalni projekt Sarajevo 2000, kasnije Ars Aevi, čija je okosnica izgradnja muzeja savremene umjetnosti u Sarajevu, pokrenut je krajem 1992. godine, a kao javna ustanova Grada Sarajeva djeluje od 2018. godine do danas.
Taj put razvoja projekta Ars Aevi, po riječima osnivača Envera Hadžiomerspahića, uistinu je nešto nadrealno, magično. Od odluke o pristupu i procesu formiranja kolekcije Ars Aevi u prvoj u godini opsade Sarajeva, pa do danas sve se događalo nevjerovatno lijepo.
“Čudno je i mogu da vam kažem Ars Aevi je jedinstven projekt planete Zemlje, etički i umjetnički. Ovo što smo mi napravili kroz ove protekle godine, nije napravio niko. Dakle, Sarajevo je pozvalo muzeje Evrope, muzeji Evrope su pozvali umjetnike planete Zemlje i oni su darovali svoja djela”, kazao je Hadžiomerspahić u izjavi za medije.
Ta djela, dodao je, nalaze se u prekrasnoj, dostojanstvenoj formi na trećem i četvrtom spratu Vijećnice.
“Imamo i najljepšu lokaciju za izgradnju muzeja. Čuveni arhitekt Renzo Piano je darovao arhitektonske projekte gradu Sarajevu i ostao je još kamen temeljac sljedeće godine”, najavio je on.
U prostoru sarajevske Vijećnice izloženo je oko 60 posto ukupne kolekcije budućeg muzeja suvremene umjetnosti. Za današnju izložbu, vrijednu fotodokumentaciju na osnovu koje se danas sagledava umjetnički rad, uradio je sarajevski fotograf Almin Zrno, dokumentujući ne samo umjetnički rad, nego i proces njegovog nastanka.
Prije svega, kako je Zrno kazao, to je zapis tog vremena, memorisana energija koju je Jannis Kounellis unosio u prostor tada porušene Vijećnice.
“Sve te njegove misli, energija s kojom je on stvarao 12 grandioznih djela, su i dalje tako jake, vitalne, potentne, pričaju priču koja je bitna za njegova djela i njegovo predstavljanje sarajevskoj publici i nama”, kazao je Zrno.
U svom radu na fotografiji, pojašnjava, trudi se da uhvati ono što ne pripada fotografiji, a to su: mirisi, zvukovi, neka osjetila, čula.
“Energija, karizma koju je Kounellis nosio sa sobom, to je nešto što morate da doživite. To je jedno sunce koje hoda zajedno sa njim”, naveo je Zrno.
Obilježavanje godišnjice inspirirano je kolekcijom Prato i doprinosom kustosa Brune Cora razvoju kolekcije Ars Aevi.
Izložbom fotodokumentacije umjetničkog projekta “Kounellis u Sarajevu”, koja je realizirana u sarajevskoj Vijećnici 2004. godine, prisjeća se jednog od osnivača italijanskog pokreta Arte Povera, Jannisa Kounellisa čiji je rad “Senza Titolo” dijelom kolekcije Prato.